Kiedy skończyłam trzydzieści pięć lat, obiecałam sobie, że wreszcie nauczę się mówić nie. Nie w sensie wielkich życiowych decyzji, ale w tych drobnych, codziennych sytuacjach, które wysysają z człowieka całą energię. Pracuję jako koordynatorka w małej firmie logistycznej, co w praktyce oznacza, że przez osiem godzin dziennie słucham, jak ludzie się kłócą o przesyłki, które gdzieś utknęły, albo o faktury, które nie zostały opłacone. Moje życie to ciągłe gaszenie pożarów, które sami wzniecamy, i gdybym miała policzyć, ile razy dziennie słyszę swoje imię wykrzyczane przez słuchawkę, oszalałabym chyba już dawno temu. Wieczorami wracam do domu, w którym mieszka mój kot i stos nieprzeczytanych książek, i często nie mam nawet siły, żeby włączyć telewizor. Zamykam oczy, słucham, jak za oknem przejeżdżają tramwaje, i czuję, że to wszystko, co mogę w danym momencie zrobić. Nie narzekam, bo wybrałam tę pracę sama i generalnie ją lubię, ale czasem człowiek ma ochotę wyjść z siebie, odłączyć się od wszystkich i poczuć, że istnieje jako coś więcej niż tylko trybik w machinie cudzych wymagań.