Kiedy myślę o tym dniu, pierwsze co przychodzi mi do głowy to zapach kasztanów. Nie wiem, czy to przez to, że akurat wtedy przechodziłem obok stoiska z prażonymi kasztanami na rogu ulicy, czy może dlatego, że mój mózg po prostu lubi łączyć ważne wspomnienia z czymś konkretnym, niemal namacalnym. Był wtorek, zwykły, szary, listopadowy wtorek, który nie różnił się niczym od innych wtorków w moim życiu. Wstałem, zrobiłem kawę, przeczytałem wiadomości, odesłałem kilka maili i ziewnąłem nad porannym serialem w telewizji. Pracuję zdalnie od dwóch lat, od kiedy pandemia wymusiła na nas zmianę nawyków, i choć początkowo nienawidziłem tego zamknięcia w czterech ścianach, to teraz już się przyzwyczaiłem. Mam swoje biurko w kącie sypialni, fotel, który pamięta lepsze czasy, i zasadę, że przed południem nie odbieram telefonów od rodziny, bo wiem, że jak tylko usłyszę głos mamy, to cały plan dnia weźmie w łeb. Ale tamtego dnia wszystko poszło inaczej, bo akurat mój laptop postanowił zawiesić się w najmniej odpowiednim momencie, a ja, czekając na restart, zacząłem klikać w różne zakładki, które były otwarte od tygodni.